Bygga och renovera

Bra hantverkare - katastrofala administratörer

Läst: 18045 gånger · 1 svarsinlägg

2011-04-14
10:24
Flip Inlägg: 1 Medlem: 2011-04-14
Anlitade ett företag sensommaren 2010 för att renovera ett uthus/förråd, vilket inkluderade bl a nytt tak, isolering mm. Fick löpande fakturor som jag betalade. I slutet av jobbet gjorde jag en utomstående besiktning där vi hittade ett fel - man hade inte tillräcklig luftspalt. Jag pratade med hantverkarnas arbetsledare som lovade att fixa detta omedelbart. Det gjorde dom också och sa att det var ett garantijobb och naturligtvis inte skulle kosta något extra.   Några veckor senare får jag två fakturor: 1 på garantijobbet och 1 som innehöll en 'luddig' rad som löd "extrafakturering pga för mycket uttaget rot-avdrag". Jag pratade då med deras kontor och sa att 1) jag ska inte betala för garantijobbet och 2) jag vill gärna att dom specificerar vad dom menar med den extrafaktureringen dom ber om.   Jag blev lovad att dom skulle återkomma. Jag fick detta även i mailform.   En månad senare har fortfarande inget hänt och jag kontaktar dom igen och påminner. Dom svarar då att någon på deras finansavdelning är sjuk och att jag inte behöver göra något förrän de återkommer.   Ytterligare några månader går och sen får jag en påminnelsefaktura på: 1) garantijobbet 2) extrafaktureringen som de fortfarande inte specificerat 3) påminnelse på en gammal faktura som jag betalt (och har internet-bank kvitto på)   Nu har jag mailat och ringt dom igen om detta men får inget svar. Är förstås orolig vad som kommer härnäst.   Någon som har tips om hur jag ska hantera detta?   Hans    
Inlägget redigerades [Innehållet redigerades senast 2011-04-18 10:04]
Svara Citera Anmäl
#1
2011-04-18
10:04
Collin Inlägg: 405 Medlem: 2009-01-09
Konsumentvägledare
Hej, mitt förslag är att du skriver ett brev där du skriftligen bestrider fakturan, protesterar mot det betalningskrav som du anser är oriktigt genom att skriva ner dina invändningar och skicka dem till näringsidkaren. Sätt även ut ett sista datum för när du vill att ett skriftligt svar ska vara dig tillhanda. Du kan även skicka ett rekommenderat brev via posten om du tror att det behövs, så får du kvitto på om brevet löses ut eller ej. Kom ihåg att sätta ut ett sista sista svarsdatum även om du väljer rek. brev. Min erfarenhet är att det brukar bli tydligare om man gör på detta sätt och att det då finns större möjlighet till att kunna komma fram till en lösning. På Konsumentverkets webbplats hittar du tjänsten Allmänna reklamationsn... webb om vad man som privatperson/konsument kan anmäla för tvister dit.

[Innehållet redigerades senast 2011-04-20 22:31]

Svara Citera Anmäl

Svara

För att svara på diskussionen måste du vara registrerad användare och inloggad:

Logga in

Registrera mig som användare